Cape Town, ik ga je missen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu Cape Town, ik ga je missen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu

Cape Town, ik ga je missen

Door: Floor Peters

Blijf op de hoogte en volg Floor

18 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi iedereen,

Nou, het is dan zover. Mijn koffer staat klaar en het is nu wachten tot 3 uur totdat mijn hostfather me wegbrengt naar het vliegveld. Morgen rond 1 uur kom ik aan in Düsseldorf. Wat is de tijd voorbij gevlogen. Maar wat heb ik genoten!! Het is bijna onbeschrijfelijk wat ik in deze 9,5 week heb gedaan en geleerd heb. Ik ga het zo missen..

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blogpost plaatste. In de laatste zei ik dat ik op een vierdaagse tour ging. Die heb ik dan ook gedaan. Het was een geweldige tour. Ik heb o.a. met leeuwen gelopen, op olifanten gereden/geknuffeld en gevoerd, een safari gedaan waar ik bijna de gehele big 5 heb gezien en natuurlijk heb gebungeejumpt. Dat laatste was zo ontzettend gaaf. Ik wilde nog een keer en nog een keer. Helaas liet mijn budget dat niet toe. Bij terugkomst van de tour ontmoette ik mijn nieuwe kamergenoot voor de laatste twee weken. We hadden niet echt een klik en ging dan ook vooral om met de andere vrijwilligers van het project. De laatste twee weken heb ik vooral veel geshopt, uit eten geweest, films gekeken in de cinema en genoten van Cape Town.

Afgelopen vrijdag was mijn laatste dag op het project. Het was een werkdag zoals alle andere dagen. Alleen had ik nu een knoop in mijn maag en wilde ik absoluut geen afscheid nemen van de kinderen. Maar om 10 voor 5 was het dan zover. Ik kreeg van alle kinderen een dikke kus op de mond en een lange knuffel. De meeste kinderen begrijpen niet dat ik wegga, ze zijn immers 1 en 2 jaar oud, dat maakte het voor mij iets gemakkelijker. Het is vreemd dat ik de kinderen niet meer zie en dat hun toekomst nog zo onduidelijk is. Na 2 maanden zijn het echt 'mijn' kinderen geworden. Die wil je niet loslaten maar juist alles geven wat je hebt. Die gedachte blijft moeilijk.

Na al deze belevenissen ga je terugkijken. Dingen die ik hier ga missen zijn de kinderen, Cape Town zelf (wat is het prachtig), het goedkoop dingen doen (cinema, uiteten, schoenen kopen), de gastvrijheid, de Afrikaanse cultuur, alle lieve vrijwilligers die ik ontmoet heb en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar aan de andere kant kan ik niet wachten om in mijn eigen bed te slapen (2 maanden in een niet verschoont stapelbed is niet top), normaal brood, fruit en groente te eten. En natuurlijk om mijn familie en vriendinnen weer te zien.

Cape Town, een stad met verschillende gezichten. Ik ben ontzettend dankbaar en trots dat ik dit heb kunnen doen en de verschillende gezichten van dichtbij heb mogen bewonderen. Wat heb ik hier een te gekke tijd gehad. Het laat je anders kijken naar bepaalde dingen en ik weet zeker dat ik eenmaal terug in Nederland meer ga genieten dan dat ik al deed. Want wat hebben wij het goed in Nederland. Cape Town, je was geweldig en ik ga je missen!

Liefs,

Floor




  • 18 Mei 2015 - 14:13

    Jessy :

    Haa Floor,
    Fijn dat je weer terug komt naar Nederland ik heb heb je stiekem toch wel een beetje gemist. Maar wat gingen die weken snel voorbei ik dacht dat het nog wel even duurde voor dat je terug kwam tot dat mama zei hej weetje Floor komt morgen terug uit Afrika.
    Groetjes jessy

  • 18 Mei 2015 - 15:12

    Eric, Silvia,Anke:

    Hey Floor,
    Daar zitten we dan naast elkaar, traan traan en dan kijken we elkaar aan, lachen...zo trots kunnen ouders zijn..
    Net een ap dat je vertrokken bent uit het Kaapse. Heb een hele goede reis!! Hopelijk nu geen Franse grote man naast je in het vliegtuig zodat je een beetje kunt pitten, ha ha
    We zien je morgen. Heerlijk!
    Heel veel liefs van ons en natuurlijk van zus die nu zit te blokken op haar Engels examen.

  • 18 Mei 2015 - 16:35

    Anke:

    Helaas is de weddenschap gewonnen door jou, geen Afrikaan op het oog gehad :(.
    Maar daar gaat het niet om, wat ben ik blij dat je eindelijk weer terug bent in het ozo mooie doarp! Verheug me enorm op morgen, alleen moet ik eerst nog 2 examens knallen!
    Tot morgen best wicht !

  • 18 Mei 2015 - 18:21

    Julie:

    Hoi Floor!

    Ik vond het heel snel voor bij gaan. Jij waarschijnlijk ook.

    Je hebt heel veel bijzondere dingen gedaan! Zoals met leeuwen lopen, en op olifanten gereden enz...
    Heel cool!

    En ja, we gaan je weer volgen met het vliegtuig ;)

    Groetjes Julie

  • 18 Mei 2015 - 19:38

    Josephine:

    Hoi Floor, wat mooi te lezen dat je het zo fantastisch hebt gehad! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen, maar die hoor ik nog wel een keer! Kom thuis lekker eerst even tot rust! Tot gauw.. groetjes, Josephine

  • 18 Mei 2015 - 20:42

    Gerriet, Tea En Anouk:

    Lieve Floor,

    Geniet van de laatste Cape Town-(vlieg)uren en we wensen je een goede terugreis.

    We zullen je spannende verhalen missen!

    Zakdoekjes bij de hand voor morgen?

    Goede reis en welkom thuis!

    Lieve groetjes van Gerriet, Tea en Anouk.

  • 19 Mei 2015 - 12:33

    Irma Brookhuis:

    Hey Kwartelwiefke,
    als je dit leest sta je bijna weer op nederlandse bodem!! Fijn dat je zo genoten hebt
    en wij hebben genoten van jouw blogs.
    Groetjes de brookhuisjes.

  • 17 Juli 2015 - 11:10

    Juul Van Der Wielen:

    Hoi Floor!

    Wat leuk om jouw verhalen te lezen. Je kent me niet, maar voor mijn scriptie ben ik ervaringen van mensen aan het verzamelen die vrijwilligerswerk met kinderen in ZA hebben gedaan. Ik zou het super leuk vinden om je hier een aantal vragen over te stellen. Als jij dat ook leuk vindt, zou je me dan een mailtje kunnen sturen naar juulvanderwielen@gmail.com?

    Ik hoor het graag!

    Groetjes,

    Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 1568
Totaal aantal bezoekers 6083

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 19 Mei 2015

Vrijwilligerswerk in Kaapstad

Landen bezocht: