On my own - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu On my own - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu

On my own

Door: Floor Peters

Blijf op de hoogte en volg Floor

30 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi iedereen,

10 dagen geleden schreef ik mijn laatste reisverslag. In de tussentijd is er weer van alles gebeurd.

Vorige week zijn we met groep B en C van het project naar een Giraffe Park geweest dichtbij Stellenebosch. Er was wel geteld: 1 Giraffe. Ach ja, de kinderen vonden het fantastisch en daar ging het om.
Ook hebben we deze week de verjaardagskalender afgemaakt. Het is erg mooi geworden, al zeg ik het zelf :)

Afgelopen weekend heb ik afscheid moeten nemen van Josefine. Maar voordat het zover was zijn we eerst in een Afrikaans Restaurant wezen eten, hebben we een filmpje gekeken in de bios, een markt bezocht, geluncht in Campsbay en zijn we naar een attractiepark geweest.

Nu ben ik alleen. Het is voor het eerst in de geschiedenis van dit gastgezin dat er een vrijwilliger alleen is. En ja hoor, dat ben ik. Volgende week maandag komt er een nieuwe vrijwilliger. Eigenlijk is het best lekker om een weekje alleen te zijn. Nu sta ik echt op mijn eigen benen. Niet dat ik veel tijd alleen heb doorgebracht.. Zondagmiddag heb ik lekker geshopt op het Waterfront en later in de middag heb ik een hapje gegeten en cocktails gedronken met Hannah (het meisje dat ik ontmoet had op de introductie). Het was leuk om haar na zes weken te spreken en al haar verhalen aan te horen. Ze is inmiddels ook weer vetrokken naar Zweden.
Maandag ben ik samen met Lenny naar het Oranjefeest geweest. Ja.. ook ik heb hier koningsdag gevierd. Het was een super leuk feest met o.a. frikandel speciaal en Nederlandse hits.
Woensdag, mijn vrije dag, ben ik in mijn uppie naar Robben Island geweest. Met een bus kregen we een tour over het eiland. Het tweede deel van de tour gingen we de gevangenis in en werden we rondgeleid door een ex-gevangene. Ik heb onder andere de cel van Nelson Mandela gezien. Het was ontzettend interessant!

Morgen om 6.30 word ik opgehaald door Hotspot2c. Ik ga mee met een vier daagse tour die langs de Garden Route gaat. Tijdens deze tour ga ik o.a. op safari, bungeejumpen en met leeuwen lopen. Ik heb er super veel zin in. Mijn rugzak en plastic zak (bij gebrek aan beter) staan al klaar!

Ik heb er zin in!!

Groetjes,
Floor

  • 30 April 2015 - 19:53

    Shakira:

    heeey floor,

    wat leuk dat je de cel van Nelson Mandela hebt gezien! en wat leuk dat je gaat bugeejumpen, met leeuwen gaat lopen en ook nog op safari gaat!! veel plezier nog!

    liefs van Shakira.

  • 30 April 2015 - 20:14

    Anke, Pap En Mam:

    Hey Wichke,
    Super super superveel plezier gewenst op tour!!!!
    En zorg aub. dat die riemen goed vast zitten bij het bungeejumpen.
    We appen en je houd ons op de hoogte, toch?
    Doei doei


  • 30 April 2015 - 20:14

    Anke, Pap En Mam:

    Hey Wichke,
    Super super superveel plezier gewenst op tour!!!!
    En zorg aub. dat die riemen goed vast zitten bij het bungeejumpen.
    We appen en je houd ons op de hoogte, toch?
    Doei doei


  • 30 April 2015 - 20:14

    Anke, Pap En Mam:

    Hey Wichke,
    Super super superveel plezier gewenst op tour!!!!
    En zorg aub. dat die riemen goed vast zitten bij het bungeejumpen.
    We appen en je houd ons op de hoogte, toch?
    Doei doei


  • 30 April 2015 - 20:15

    Anke, Pap En Mam:

    Hey Wichke,
    Super super superveel plezier gewenst op tour!!!!
    En zorg aub. dat die riemen goed vast zitten bij het bungeejumpen.
    We appen en je houd ons op de hoogte, toch?
    Doei doei


  • 01 Mei 2015 - 16:08

    Diane Leo En Kids:

    Hoiiii Floor

    Bungeejumpen, Jij durft....
    Veel plezier nog.

    Groetjes ons allemaal

  • 02 Mei 2015 - 10:42

    Julie:

    Hey Floor!

    Wat eng dat je gaat bungeejumpen... Ik zou dat nooit durven!
    Wat tof dat je de cel van Nelson Mandela hebt gezien. Wel heel bijzonder.

    Nog heel veel plezier!

    Groetjes Julie

  • 03 Mei 2015 - 01:57

    Tea.... En Ook Gerriet En Anouk:

    Hoi hoi Floor,

    Super super super veel plezier op tour. En zorg aub dat die riemen goed vastzitten bij het bungeejumpen (voor het geval dat het bericht van Anke,pap en mam(4 x??) niet over is gekomen, herhaal ik het nog maar ff). LOL!!

    Onwijs geweldige dagen gewenst en geniet van de tijd die je daar nog bent! TIME FLIES!!

    Liefs en groetjes van Gerriet Tea en Anouk

  • 04 Mei 2015 - 09:54

    Silvia:

    Ja, ha ha, ik dacht al: wordt ie nog een keer geplaatst? Lachen...die verzendknop wilde maar niet weggaan...heb ik weer.
    Maar ze is inmiddels gesprongen en het was een supersupersuper ervaring en het belangrijkste: De riemen zaten goed vast! Gelukkig...
    Groet, Silvia

  • 06 Mei 2015 - 16:28

    Petra:

    Hhhhheee hallo Floor, ik heb een paar ontzettend leuke foto's van jou gezien o.a dat je bij de leeuwen staat en je safari tocht. Wat gaaf joh. Wat beleef je veel leuke dingen en ben nieuwsgierig naar heel veel andere foto's, maar die krijg ik vast en zeker nog wel te zien.
    Het aftellen is zo waar begonnen...
    Heel veel plezier de laatste 2 weken...geniet ervan..liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 6096

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 19 Mei 2015

Vrijwilligerswerk in Kaapstad

Landen bezocht: