Another amazing week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu Another amazing week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu

Another amazing week

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

30 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi iedereen,

Het was weer een week vol belevenissen.
De tweede week op het project zit erop. Ik geniet elke dag van de kinderen, wat zijn ze lief. Ik begrijp dingen beter waardoor ik meer initiatief kan nemen en niet meer zo afhankelijk ben van het vaste personeel. Ik kan niet wachten om morgen weer te werken op het project. Afgelopen vrijdag dansten we de gangnamstyle en vandaag kwamen er ‘paashazen’ langs om paas-snacks te verstoppen voor de kinderen. Super leuk!

Net als vorige week heb ik weer genoeg andere dingen uitgespookt.

Dinsdag gingen we naar Canal Walk. Het grootste winkelcentrum in Zuid-Afrika. Wij gingen hier niet naar toe om te winkelen maar om naar de cinema te gaan. Welke film? Insurgent. Aanrader!

Woensdag deed ik een 1 day tour van Cape to Addo. We hebben van alles gezien: Chapman's Peak Drive, Cape point, Cape of Good Hope, Campsbay, Muizenberg, Kalkbay, Boulders Beach (Pinguïns), Bo kaap en een wine tasting bij Groot Constantia. Door deze tour heb ik een heleboel van mijn to do list kunnen wegstrepen. Tijdens de tour kwamen we ook wilde dieren tegen zoals: struisvogels, baboons en zebra's. Heel bijzonder om deze dieren in het wild te zien.

Zaterdag ging mijn wekker om 3.30. Om 4.15 werden we opgehaald door de taxi om te gaan shark cage diven. De rit naar Gansbaai duurde twee uur. Na een heerlijk ontbijt buffet gingen we de boot op en trokken we onze wetsuites aan. Onze groep mocht als tweede de kooi in. Ik was zo nerveus! De haaien werden gelokt met een vissenkop en visuitwerpselen. Als er een haai aankwam schreeuwde één van zeevaarders: 'Down down down' De adrenaline gierde door mijn lijf. Ik haalde een keer diep adem en ging onder water. Ik zag de vissenkop en vlak daarna zag ik de haai op mij af komen. Zijn bek ging open en greep naar de vissenkop. Het gebeurde allemaal recht voor mijn neus. Het was zo eng en tegelijkertijd zo gaaf! Ik denk dat ik 6 haaien heb gezien terwijl ik in de kooi zat. Iets om nooit te vergeten.

Zondag heb ik met twee andere meiden de tafelberg beklommen. Wat een klim zeg! Poeh! Ik dacht dat het makkelijker zou zijn. De klim bestaat uit rotsen. Er zitten geen rechte stukken tussen het is alleen maar omhoog. We beklommen de berg op de slechte tijd ooit. Kwart over 11 begonnen we waardoor we in de brandende zon klommen. Afzien was het! Het uitzicht vanaf de Tafelberg maakte alles goed. Het was prachtig!

Sorry dat ik nog geen foto's heb geplaatst bij de reisverslagen. Het uploaden van foto's duurt eeuwen door de slechte internetverbinding. Ik blijf het proberen maar tot op heden is het nog niet gelukt.

Liefs,
Floor


  • 30 Maart 2015 - 18:12

    Fleur :

    Wat ontzettend gaaf klinkt dit allemaal Floor!! En die haaien, dat je dat durfde! Haha. Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor, na al deze leuke verhalen

  • 30 Maart 2015 - 18:16

    Shakira:

    heey floor leuk dat je het daar naar je zin hebt en wat gaaf dat je met de haaien hebt gezwommen!! heel gaaf! nog heel veel plezier daar!

    liefs van shakira

  • 30 Maart 2015 - 19:07

    Wenke:

    Super gaaf floor!! Anke vertelde over de haaien, heb de foto's al gezien, echt super vet!!
    Geniet nog even en nog veel plezier

    xxx

  • 30 Maart 2015 - 19:39

    Anke:

    gosh krijg er nog steeds kippenvel van over het verhaal van de haaien!
    leuk om te horen dat het goed gaat en dat je er naar je zin hebt. ik zit thuis stiekem een beetje af te tellen wanneer je thuis komt (nog 50 dagen), ik mis je toch wel haha!
    ik spreek je nog wel weer zo snel mogelijk
    xxxxxxxxxx

  • 30 Maart 2015 - 22:04

    Femke:

    Hee floor!!
    Ontzettend gaaf wat je allemaal mee maakt!
    Ik vind het echt super leuk om je blog te lezen!
    Geniet van je reis zolang het nog duurt!!!

    Groetjes!!

  • 30 Maart 2015 - 22:28

    Hanne Nijhuis:

    Wauw Floor, wat een supergave verhalen allemaal!!
    Ik wens je nog heel veel succes en plezier!

    Groetjes van de hele familie :)

  • 31 Maart 2015 - 14:21

    Daphne:

    Wat maak jij een boel mee, gaaf!! Erg leuk om over te lezen ook:) Veel plezier nog daar!

    Groetjes Daphne

  • 31 Maart 2015 - 22:16

    Herjanne:

    Wat ontzettend leuk om te horen dat je het naar je zin hebt daar!!! Lekker genieten van alle bijzondere dingen die je daar mee mag maken!! Have fun!!! Groetjes

  • 01 April 2015 - 09:00

    Irma Brookhuis:

    Wauwww!!! wat geweldig allemaal
    geniet ervan en blijf schrijven kunnen wij ook een beetje meegenieten!
    Groetjes en doot heinig an.

  • 01 April 2015 - 20:39

    Petra:

    Hhhhheee lieve Floor , wederom leuk om iets te horen van je. Wat een happening, vooral met de haaien. Zou ik niet durven hoor, top dat je dat hebt gedaan. We hadden wel een foto via de app gekregen van mama. Super gaaf. Veel belevenissen, blijf genieten meid. Liefs Peet

  • 03 April 2015 - 21:22

    Ilonka Heesink:

    Hoi Floor, gaaf dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt!! Wij wensen je nog een super periode en geniet van de komende tijd. Groeten, Ilona, Robert, Sophie en Ties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 6123

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 19 Mei 2015

Vrijwilligerswerk in Kaapstad

Landen bezocht: