it's amazing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu it's amazing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu

it's amazing

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

22 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik precies een week in Kaapstad. Wat gaat de tijd snel.. Ik heb het ontzettend naar mijn zin!

Op mijn project gaat het super goed! Ik leer de kinderen en het personeel langzaam kennen. Ik merk dat ik een band met ze opbouw en dat ik de kinderen steeds leuker begin te vinden. Samen met Josefine, een Deens meisje uit mijn gastgezin, zijn we van plan om twee kinderen mee uit te nemen. Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Naast het project heb ik deze week ook een aantal andere dingen gedaan. Woensdag heb ik samen met Josefine en Lis de toerist uitgehangen in Kaapstad. Rugzak, geld en natuurlijk onze hudge camera’s mee and go. We gingen met de minibus, dit kun je een avontuur noemen. Je betaalt 10 rand (= 0.70 cent) en hij rijdt je naar Kaapstad. Het is ongeveer 30 minuten rijden. In de bus is er plek voor 17 personen maar als het moet is er plek voor 20. Ze toeteren de complete rit om mensen te vinden die mee willen in de bus. It’s crazy.
In Cape Town hebben we de Slave Lodge, Castle of Good Hope, V&A Waterfront, Grand Parade (de plek waar Nelson Mandela zijn toespraak hield), Company’s Garden en het District 6 museum bezocht.
Vrijdag zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest in het stadion van Athlone. Ajax Cape Town tegen Bloemfontein Celtic. Ajax Cape Town won met 1-0. De wedstrijd was niet bijzonder maar het publiek daar en tegen wel. De vuvuzela's en andere muziekinstrumenten waren de gehele wedstrijd te horen. Het publiek was aan het dansen en joelen. Een super leuke ervaring.
Zaterdagochtend zijn we naar de Old Biscuit Mill gegaan. Dit is een soort van foodmarkt. Er hing een hele fijne sfeer. Naast de foodmarkt waren er ook een aantal souvenir- en kledingwinkeltjes. Na de Old Biscuit Mill. ging ik samen met Lis de Townshiptour doen. We reden met een busje door een aantal townships. Ook mochten we door een wijk lopen. Heel bijzonder maar aan de andere kant ook heel vreemd. Tijdens de wandeling kwamen we een vrouw tegen die schapenhoofden doormidden aan het hakken was. Ik heb hier een filmpje van gemaakt. Ik hoop dat ik deze kan toevoegen zodat het met jullie kan delen. Om de dag af te sluiten zijn we in de avond wezen stappen in Longstreet. Een hele gezellige uitgaanstraat in Kaapstad. Aanrader!
Zondagochtend waren we, natuurlijk, onwijs moe en hebben we de hele middag op het strand gelegen.

Wat ben ik ontzettend aan het genieten hier. Ik ben dankbaar dat ik hier nog 8 weken mag zijn!

Liefs,
Floor

  • 22 Maart 2015 - 17:17

    Jolanda:

    He floor

    wat een mooi verhaal en goed te horen en lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt

    groetjes ons

  • 22 Maart 2015 - 20:16

    Diana:

    Mooi geschreven Floor. Ervaringen om nooit te vergeten

  • 23 Maart 2015 - 10:10

    Claudia Haarman:

    He floor
    wat fijn dat je het naar je zin hebt en vooral genieten
    gisteren zijn anke en jou pa en ma hier geweest samen met gerriet en tea het was weer zoals vanouds erg gezellie met salade en gehaktballen(traditie he)
    ga je zeker volgen veel plezier nog

    groetjes
    de haarmannetjes

  • 23 Maart 2015 - 11:10

    Pap En Mam:

    Hey Skattie,
    Zojuist even gegoogled waar je allemaal geweest bent. Wat een mooie plaatjes...en ook geschiedenis heeft die plek.
    Een voorrecht om dat allemaal te zien hoor!
    Heel benieuwd naar de foto's. Misschien wat minder naar de video met de schapenkoppen. Maar goed, laat maar komen...
    En ja de gehaktballen waren zoals altijd weer erg lekker gisteren, ha ha
    Dikke kus van ons, mha

  • 23 Maart 2015 - 12:29

    Valerie:

    whaaaa, gaaf floor!
    Super om te lezen wat je allemaal doet.

  • 23 Maart 2015 - 16:54

    Amber:

    Hoi Floor
    Knap van je hoe je dit allemaal doet.
    Ik wens je veel succes.

    Groetjes: Amber

  • 23 Maart 2015 - 20:03

    Petra:

    Hhhhheee Floor, erg leuk om weer iets van je te horen en nog leuker om te lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt . Mooi verhaal. We denken aan je, liefs Fred en Petra

  • 23 Maart 2015 - 20:18

    Julie:

    Hey Floor!

    Volgensmij is One Direction op 1 April in Kaapstad! One Direction is een bekende Engelse band waarvan ik ook fan ben. Ik weet niet of je ze kent, maar als je ze ziet, maak een foto! Het zal super toevallig zijn, maar wel vet cool!

    Groetjes Julie

  • 24 Maart 2015 - 18:26

    Het Liefste Zusje:

    Laat ik ook maar eens reageren! Wat leuk om te zien dat je het naar je zin hebt, ook al mis ik je hier wel (een beetje)!
    Denk eventjes aan onze deal he, je hebt nog 8 weken! Genoeg tijd om achter de jongs aan te gaan..

  • 24 Maart 2015 - 18:27

    Het Liefste Zusje:

    Laat ik ook maar eens reageren! Wat leuk om te zien dat je het naar je zin hebt, ook al mis ik je hier wel (een beetje)!
    Denk eventjes aan onze deal he, je hebt nog 8 weken! Genoeg tijd om achter de jongs aan te gaan..

  • 24 Maart 2015 - 18:27

    Het Liefste Zusje:

    Laat ik ook maar eens reageren! Wat leuk om te zien dat je het naar je zin hebt, ook al mis ik je hier wel (een beetje)!
    Denk eventjes aan onze deal he, je hebt nog 8 weken! Genoeg tijd om achter de jongs aan te gaan..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 6079

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 19 Mei 2015

Vrijwilligerswerk in Kaapstad

Landen bezocht: