Time flies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Floor Peters

Blijf op de hoogte en volg Floor

20 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad


Hi iedereen,

Door het uitvallen van de elektriciteit in de avonden kon ik geen reisverslag plaatsen, excuses. In Zuid-Afrika is er niet genoeg elektriciteit voor alle huishoudens waardoor er gedeeld moet worden. Eens in de zoveel tijd hebben we ’s avonds twee uur lang geen elektriciteit. Dit keer liep het een beetje anders en hadden we vijf dagen achter elkaar twee tot vier uur lang geen elektriciteit. Een beetje vervelend.

Ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin op het project. Ik hou van de kinderen. Ze laten me lachen. Soms hoor ik verhalen over waar de kinderen vandaan komen en wat de reden is dat ze bij ons wonen. Het zijn gruwelijke verhalen. Iets wat moeilijk is voor te stellen omdat ze het op het project zo goed hebben. Het laat me des te meer beseffen dat ik blij ben dat ik in Nederland ben opgegroeid en een fijne kindertijd heb gehad.
Samen met de andere vrijwilligers van mijn groep zijn we bezig om een grote verjaardagskalender te maken. Het viel ons op dat verjaardagen niet gevierd of zelfs vergeten worden. Hopelijk heeft de verjaardagskalender een positief effect.

Op woensdag hebben Josefine en ik twee kinderen van het project meegenomen naar Grand West. Hier is onder andere een groot speelparadijs. Ze hadden de dag van hun leven. We hebben ze dan ook ontzettend verwend. Het geeft een goed gevoel wanneer je zoiets kunt doen voor de kinderen.

In de weekenden heb ik weer genoeg gedaan:
- Zonsondergang bekeken op de berg Signal Hill
- Gegeten in een typisch Afrikaans restaurant. Ik bestelde een mixed grill bestaande uit: springbok, kudu en struisvogel. Ook proefde ik krokodil. Het was heerlijk!
- De Lionshead nog een keer beklommen met Lis.
- Gepicknickt in Kirstenbosch. Dit is een groot park met prachtige bloemen, bomen en vogels. Als je in Kaapstad/Zuid-Afrika bent moet je hier geweest zijn, en terecht.
- Twee keer naar de Cinema. Dit keer: Cinderella en Focus. Beide films waren teleurstellend.
- Twee voedselmarkten onveilig gemaakt: City bowl Market en (voor de tweede keer) Old Biscuit Mill. Bij de City Bowl Market de beste brownies ooit gegeten. Aankomende de donderdag gaan we weer.
- Meegevaren met de Sunsetcruise. Naast de zonsondergang ook walvissen gespot. Wat was dat een magisch moment.

In de afgelopen twee weken heb ik ook afscheid moeten nemen van twee kamergenoten: Carolin en Lis. Het is vreemd om afscheid te nemen met de gedachte dat je elkaar een lange tijd of misschien nooit meer ziet. Nu zijn Josefine en ik met zijn tweeën over. Heel apart maar nog steeds super gezellig!

Liefs,
Floor

  • 20 April 2015 - 20:25

    Diane Leo En Kids:

    Hey Floor.

    Leuk om weer wat van je te lezen, fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    Slaap je nog wel in het weekend als ik lees wat je allemaal doet, heb je geen tijd over...
    Veel plezier nog..

    Groetjes van ons allemaal

  • 21 April 2015 - 00:18

    Gerriet, Tea En Anouk:

    Heey hallo Floor,

    Wat geweldig om te lezen hoe jij je vermaakt in Kaapstad.. en wat een onderneming. Ik (Tea) zou het je niet na doen. Maar jij hebt een ervaring die ze je nooit meer afnemen. Wij wensen je daar nog een paar ontzettend mooie weken, geniet ervan.. want net wat de titel van je reisverslag zegt *time flies*. Gelukkig dat je weer elektriciteit hebt/had want zo genieten wij ook weer een beetje mee van jou fantastische reiservaringen.

    Tot het volgende verslag... we volgen je op de voet (internet haha)

    Lieve groetjes Floor van Gerriet, Tea en Anouk

  • 22 April 2015 - 15:39

    Julie:

    Hoi Floor!

    Was de krokodil en de struisvogel echt lekker? Haha!
    Wel vervelend van die elektriciteit. Thuis zit ik wel eens te denken: nog ... weken is Floor in Afrika.
    Wat gaat de tijd snel!

    Veel plezier nog, en groetjes Julie

  • 24 April 2015 - 19:06

    Petra:

    Hhhhhheeeyy Floor , leuk weer iets van je te lezen. Ik kijk regelmatig of er weer een leuk verhaaltje van je is. Wat een leuk idee om een kalender te maken. Hopelijk gaat het werken. Dat kunnen we ons toch niet voorstellen dat je verjaardag vergeten wordt.
    Ik heb liever toch de Hollandse mixed grill lijkt mij zo. Vanavond gaan wij naar de piri piri..hoe lekker is dat!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, maar inderdaad, de tijd vliegt. Geniet er maar lekker van. We denken aan je, liefs Fred en Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 6084

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 19 Mei 2015

Vrijwilligerswerk in Kaapstad

Landen bezocht: