Happy Easter! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu Happy Easter! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Floor Peters - WaarBenJij.nu

Happy Easter!

Door: Floor Peters

Blijf op de hoogte en volg Floor

05 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi allemaal,

Het is Pasen. Ja.. ook hier in Kaapstad. De chocoladesnacks met marshmallow erin zijn favoriet. Op het project worden veel donaties gedaan tijdens de Paastijd. Rond Pasen komt er 2x per dag een groep mensen langs die paaseieren, chocola etc. doneren. Heel lief allemaal, maar het is zoveel chocola dat ook de meeste kinderen rond Pasen ziek zijn vanwege de hoeveelheid chocola. Ik kan geen chocola meer zien. Vanwege Pasen zijn alle volunteers vrijdag t/m maandag vrij. Josefine en ik besloten om vrijdag wel naar het project te gaan omdat we geen andere plannen hadden voor die dag. We waren de enige twee volunteers, maar wat waren ze blij dat we er waren!

Afgelopen dinsdag zijn we na werk naar het Waterfront gegaan om een aantal borrels te drinken, mojito’s wel te verstaan. Heerlijk! Ondertussen konden we genieten van live muziek. Een man met een gitaar zong allerlei nummers uit de jaren ’70. Pap dit was typisch iets voor jou!

Woensdag ben ik samen met Josefine naar Clifton Beach gegaan. Genoten van het zonnetje! Toen we terugkwamen gingen we met de andere huisgenoten naar de bioscoop. Ja alweer.. ik weet het… maar de bioscoopkaarten waren afgeprijsd waardoor we nog maar R39 hoefden te betalen (omgerekend: €2,99). Dit keer werd het de film: The Boy Next Door. Ook een aanrader!

Vrijdagavond kregen we een typisch Zuid-Afrikaans paasgerecht als Diner. Geen eieren maar koude vis: pickled fish. Bah! Dat was echt niet lekker. Toen we de schaal met bijna alle vis terugbrachten voelden we ons toch een beetje schuldig. Ik zei maar dat het brood dat erbij geserveerd werd lekker was Eenmaal boven in ons verblijf bestelden we een pizza!

Zaterdag was een koude dag; 20 graden en veel wind. We hadden geen zin om naar buiten te gaan en hebben lang in bed gelegen. Later in de middag zijn we met de minibus naar Kaapstad gegaan om souvenirs te bekijken. We eindigden de dag bij een steakhouse.

Vandaag zijn we tegen 11 uur naar Mzoli’s gegaan. Een plek in de townships waar allerlei mensen samenkomen; arm, rijk het maakt niet uit. Mzoli’s staat bekent om het braaien (bbq’en). Het gaat als volgt: Je kiest vlees, betaalt het en brengt het naar de braai. Het is niet zomaar een braai maar een mega braai. Wij kwamen net voor de drukte aan waardoor we niet lang op ons vlees hoefden te wachten. Als je pech hebt is er een wachttijd van 4 uur. Wij konden ons vlees na ongeveer 20 minuten ophalen en eten maar. Niet met mes en vork maar gewoon met je handen, jammie!
Na Mzoli’s hebben we de Lions Head beklommen. Een stuk minder zwaar dan de Tafelberg. Het uitzicht was prachtig. Tot nu toe het mooiste plekje van Kaapstad. Natuurlijk ontzettend veel foto’s geschoten. Ik ga hier zeker terugkomen!

Vanavond kregen we heel verassend burgers met friet als avondeten. Normaal eten we op zondag een simpele sandwich omdat onze hostmom niet kookt in het weekend. Daarna kregen we zelfs een mini pannenkoek met ijs! Waar dat opeens vandaan kwam? Geen idee? Ik hoop dat het vaker gebeurd! Happy Easter!

Liefs,
Floor

• 05 April 2015 - 22:10

Pap En Mam:

Hey mooi Floor. We zaten er stiekum alweer op te wachten om weer een stuk te kunnen lezen. Ook al hebben we regelmatig contact; leuk om ook op deze site jouw verhalen te volgen.
    We zullen het uitprinten voor Opa en Oma zodat zij ook een beetje mee kunnen genieten.
    Mooie foto's gezien vanmiddag van de Lionshead: een paradijs. Wij willen ook!!
    En chocolade i.p.v. Eieren is niet zo verkeerd toch?
    Morgen een fijne vrije dag gewenst en hopelijk snel tot Skype's.
    Liefs pap en mam

• 06 April 2015 - 08:39

Diane:

Hoi FLoor..

Voor jou ook nog een hele fijne tweede paasdag gewenst vanuit Geesteren. ...
    Mooi dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
    Geniet nog lekker van je vrije dag...
    We vinden het altijd leuk als er weer een berichtje van jou komt....

Groetjes Leo Diane Rick Mart en Stijn

• 06 April 2015 - 18:39

Petra:

Hhhhheee Floor, leuk, weer een berichtje van jou. Nog een paar uurtjes en Pasen is voorbij. Ik had niet gedacht dat ze daar zoveel chocolade hebben. Heb er kennelijk toch een hele andere voorstelling bij hoe het daar is en gaat. Vandaag hebben we een heerlijk chill dagje gehad en is Fem er nog even geweest. Altijd leuk. Gisteren bij opa geweest. Marcel en Thijs waren er ook en zoals vanouds..er was genoeg te eten, haha. Karin kwam later. Mooi dat het goed met je gaat en het nog steeds naar je zin hebt. Een hele belevenis..en straks een ervaring rijker. Veel plezier verder, succes met het project . We denken aan je, liefs Fred en Petra

• 07 April 2015 - 01:53

Aniek :

Hey Floor...

Wat fijn om te lezen dat je het geweldig hebt in Kaapstad. Je hebt al veel ondernomen, ben wel een beetje jaloers als ik dit zo lees. De foto's moet je maar een keer laten zien tijdens een dienst, zullen de bewoners ook leuk vinden. Nog heel veel plezier, geniet van alles wat je mee maakt. Voor je het weet is het voorbij en draai je wee een dienst met mij :p

Groetjes Aniek